Ieteicamās filmas par sociotipiem

Jau ziņojām rakstā "Iepazīsim sociotipus filmās", ka esam atvēruši jaunu sadaļu.

Mums zināms, ka daudzi socioniku apgūst pašmācības ceļā, no grāmatām vai no informācijas internetā. Taču mums rūp tas, lai priekšstats par sociotipu rastos pareizs.

Bieži arī jauniem socionikas konsultantiem pēc teorijas apgūšanas neizdodas ātri noteikt sociotipu dzīvē.Tādēļ esam uzsākuši šīs ieceres īstenošanu, jo cilvēki, kuri interesējas par socioniku, atrodas visos Latvijas nostūros, ar kuriem savstarpējais kontakts nesanāk.

Daudzas krievu raksturfilmas var kalpot kā praktiskais mācību līdzeklis. Apakšminētais apraksts par filmām un to varoņiem tev maz ko izteiks, kamēr nebūsi noskatījies filmas! Tāpēc ieteicams vispirms filmu noskatīties un tad salīdzināt ar aprakstu. Ja tava analīze nesakritīs ar mūsējo, atraksti mums uz Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu !

  • Filma "Virsnieka sieva" (Жена офицера). Lieliska filma par 3.kvadras aktivācijas attiecībām starp Balzaku Konstantīnu Pašinu un Draizeri Ļiku Makarovu. Ļika gatavojās precībām ar Haksliju Denisu, kuru negaidot iesauca armijā. Ļika slepeni devās viņam pa pēdām. Liktenis sagrozījās tā, ka Ļika pameta Denisu (revīzijas attiecības) un pat nedomājot iemīlējās Konstantīnā.
  • Seriāls "Kamenska" (Каменская). Galvenā varone - majore, vēlāk apakšpulkvede Anastasija Kamenska, pēc sociotipa Donkihote. Filmā atspoguļots viņas augstais profesionālais līmenis sevišķi svarīgu lietu atšķetināšanā slepkavību izmeklēšanas nodaļā. Donkihota loma izmeklēšanas iestādes ir nozīmīga, ja viņš izvēlās dažkārt pat dzīvībai bīstamu lietu izmeklēšanas virzienu. Vienkāršu juridisku lietu vešana Donkihotam ir garlaicīga.
    Patīkami vērot, ka filmas galvenajam sižetam paralēli atspoguļota galveno varoņu privātā dzīve. Anastasijas vīrs, Ļoša Čistakovs, ir Dimā sociotips, un starp viņiem ir duālās attiecības. Nav svarīgi, vai ģimenē sensorais ir vīrietis vai sieviete, saimnieciskos darbus parasti vada un veic sensorais tips. Šinī gadījumā tas Anastasijas vīrs Ļoša. Anastasija ļoti bieži nezina, kas ir viņu ledusskapī, taču Ļoša savlaicīgi parūpējas par visu. Pat aizejot no rīta uz darbu, atstāj uzrakstus - te kafija, te sviestmaizītes, te porcija pusdienām u.tt. Kad Anastasija ir pārgurusi, Ļoša ir arī viņas emocionālais un dvēseliskais uzmundrinātājs.
  • "Vienmēr saki vienmēr" (Всегда говори всегда). Galvenajā lomā Olga Bariševa - Dimā. Viņai ļoti saderīgs un komfortabls vīrs Sergejs Bariševs, kurš pēc sižeta domāts viņas aktivators Robespjērs, bet veiksmīgi tēlo aktieris Balzaks. Viņas sirdsdraudzene Nadežda - Hakslija, kuras visas filmas gaitā ir gatavas ļoti daudz upurēties viena otras labā. Pēc socionikas tās ir pusduālās attiecības. Filmā diezgan neveiksmīgi attēloti Nadeždas trīs vīri Ņikita - Donkihots, Robespjērs, vēlāk Jevgēnijs - Hakslijs, ar kuriem viņai nevar izveidoties komfortablas attiecības. Iesakām pievērst uzmanību izsmalcinātajam Olgas ģērbšanas stilam, kas ir atbilstīgs tipam. Tāpat vērts uzmanību pievērst uzmanību Nadeždas ģērbšanas stilam, kas raksturigs Hakslija tipam arī reālajā dzīvē.
  • Seriāls "Mežģīnes" (Кружева). Šajā filmā ievērības cieniīgs ir Valērijas - Hamletas tēls. Tā ir gaišmate, viena no trim Svetlanas meitām. Pievērs uzmanību, kā Hamleta (no otrās kvadras) iepazīstas ar sev saderīgo Martinu - Žukovu! Pavēro, cik nepamatoti histēriski uzvedās Valērija, greizsirdības vadīta! Kā vēlāk noskaidrojās, greizsirdības objekts bija viņas mīļotā Žukova māsa. Šīs scēnas Hamletā rodas melnās emociju ētikas funkcijas iespaidā. Citiem tēliem šajā filmā ir mazāka nozīme no socioniskās analīzes viedokļa, jo, piemēram, abas pārējās Svetlanas meitas mūsuprāt ir Gabēnas, kuras izvēlās sev draugus vienādos Gabēnus. Līdzīgi Svetlana domāta kā Hakslija, bet mūsuprāt šajā filmā viņu neveiksmīgi attēlo aktrise Donkihote, kura seriālā "Kamenska" savu lomu nospēlēja spīdoši.
  • "Ģenerāļa vedekla" (Генеральская сноха). Tā būs otra filma, kurā spilgti redzēsiet Hamletas Olgas tēlu, sieviete, kuras mūžs beidzās traģiski. Pavērojiet viņas histēriskās scēnas, kas rodas melnās emociju ētikas funkcijas iespaidā. Mums šķiet, ka pēc šo divu jau minēto filmu noskatīšanās Hamletas tēls jums spilgti iespiedīsies atmiņā.
    Svarīgi novērot, kā veidojās visas attiecības šajā filmā. Galvenais varonis Pavels domāts Napoleons, bet sižetu atveido aktieris Draizers. Vispirms iemīlas un apprecas ar Draizeri Irinu (spoguļa attiecības), kuras nav stabilas un mātes ietekmē sabrūk. Māte Izolda ir domāta Napoleone, loti valdonīga, kuras dzīvi izmainīja pārtikušais ģenerāļa sievas statuss. Izolda akli mīlēja savu dēlu Pavelu. Ar kaimiņieni Soņu Jeseņinu Izolda uzturēja it kā draudzīgas attiecības (pusduālās), taču visu laiku viņu pakļāva pazemošanai. Soņas meita Olga ir Hamleta.
    Skumji un traģiski Izolda izcieta savu vēlmju apmierināšanu, veicinot Pavela precības ar Olgu (sociālais pasūtījums, Olga kā Hamleta - pārraidītājs, Pavels kā Napoleons - uztvērējs. Šīs ir smagas kopdzīves attiecības, kas ātri sabrūk.) Līdzīga situācijas norise šādā tandēmā varētu izveidoties arī dzīvē ārpus filmas. Olga jau no pirmā mirkļa saprata, ka nespēs dzīvot ar Pavelu un iekšēji sajuta, kā apstādināt valdonīgo Izoldi. Olga merkantili izmantoja vīramātes godkārību, padarot viņu trūcīgu. Savukārt pēc tiesas procesa ātri apvārdoja advokātu Kirilu, Žukova tips, momentā nodibinot intīmas attiecības.
    Pēc laulības šķiršanas Draizere Irina devās uz savu dzimto pusi, kur viņu nejauši pamanīja Aleksejs Džeks (duālās attiecības). Viņš neatlaidīgi viņai sekoja, līdz viņi apprecējās.
    Interesanti pavērot arī Irinas attiecības ar māti Antoņinu Draizeri un patēvu Nikolaju Džeku. Ģimenes savstarpējās attiecībās valdīja pilnīga harmonija, kas bija pamanāma filmā.
    Irinas darbavietā slimnīcā var pavērot ķirurgu Kirilu Balzaku, kurš kā aktivators jebkurā situācijā iestājās par Irinas aizstāvību.